Tyttö 4 v. jutteli ääneen:
"Äiti, mä näin tänään siilin. Se oli ihan paikallaan nurmikolla. Se oli varmaan kuollu.Mistähän se oli siihen tullut?"
    *pieni miettimistauko*
Tyttö: "Siellä nurmikolla on varmaan ollu siilinsiemen ja sit se on siitä kasvanu eka pikku siiliks ja siitä se kasvaa ja kasvaa isoks siiliks."

* * * *  *

Tyttö oli vahingossa nielaissut ötökän ja häntä itketti:
Tyttö: "Äiti, mä nielasin ötökän!"
Minä: "No mitä sitten"
Tyttö: "Kasvaako se siellä?"
Minä: "Miten niin? Ei se ötökkä kasva sun vatsassa."
Tyttö: "Mutta kasvoinhan minäkin sun vatsassa!"

* * * * * * *

Siivosin keittiötä ja pyysin tyttöä viemään aurinkorasvan vessaan. Tyttö halusi laittaa sitä vähän itselleen, mutta rasvaa tippui vahingossa keittiön lattialle. Omatoimisesti tyttö ilmoitti siivoavansa jälkensä ja alkoi pyyhkimään lattiaa rätillä.
Tyttö: "Äiti, olisitko kiltti ja veisit ton rasvan veskiin?"
Minä: "Mä en just nyt ehdi kun raivaan tätä pöytää, että saan ruuat pöytään."
Tyttö paiskasi rätin lattialle ja tiuskaisi:  "Pitääkö mun aina tehdä tässä taloudessa kaikki?!"

*  * * * * * * * *

Yritä tässä nyt sitten elää ja pystytellä järjissään ;)