Tyttö (4.v.) huokaili käsi poskella kuullessaan, että tänään olisi ruokana salaattia, dippiä, kasviksia sekä myslisämpylöitä.
"Äiti, onks mun pakko ottaa salaattia?"
"Pitää ottaa ainakin vähän."
"Sit ku mä oon iso, niin mä muutan täältä pois ja saan ite päättää mitä mä syön. Ja mä EN syö ainakaan salaattia." *huokaus*

Sai tosissaan yrittää pidätellä naurua ;)

* * * * * * * * * * * * * * ** * * * * *

Tyttö (4.v.) kävi illalla nukkumaan ja jutteli vielä kanssani niitä näitä.
"Sit ku mä oon iso, niin mä muutan täältä pois. Mutta älä huoli, kyllä mä tulen täällä käymään, ainakin sit ku mä olen iso äiti. Mut mä en vielä tiedä, että muuttaisinko mä naisen kanssa asumaan?" :D

* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Tyttö kävi katsomassa kun isäni teki mummoni keittokomerossa remonttia. Remontille ominaiseen tapaan huoneet eivät olleet aivan tiptop kunnossa. Mummoni sitten kiusoitteli tyttöä ja pyysi tyttöä siivoamaan paikkoja. Tyttö suutahti, polkaisi jalkaa ja ärähti "Siivotkaa ite, kun ootte kerran sotkenukkin!"