Tapahtui toissa yönä:

Nukuin hyvin sikeästi, kunnes heräsin kesken unien makuuhuoneesta kantautuviin ääniin. Mieheni tuli myös nukkumaan eikä osannut arvatakaan millaiset seuraukset sillä heräämisellä oli:

Minä: - Missä se mun laite on? (Yritin kuumeisesti miettiä missä on minun iPad, jota minulla ei edes ole olemassakaan)

Mies: - Ai mikä laite?

Minä: - No SE laite millä piirretään asiakkaiden naamaan.

Mies: -Piirretään asiakkaiden naamaan? Mistä SÄ oikein puhut?!?

Minä ( jo kipakkaan sävyyn): - No se laite millä laitetaan ne matot rullalle muovin sisään. (Aloin jo hermostumaan kun mies ei tajunnut mitä tarkoitin ja tässä vaiheessa olin mongertanut jotain epäselvää myös sinisestä muovista)

Mies:- Mistä sä oikein puhut? Tiedätkö sä missä sä oikein olet?

Minä tiuskaisin:  - No sängyssä!

Mies:  Ja missähän se sänky on?

Minä: - NO MEIDÄN MAKUUHUONEESSA! (Aloin jo hermostumaan todenteolla)

Mies: Ok. Kyllä sä taidat olla ihan kunnossa kuitenkin.

En löytänyt sitä olematonta laitetta, mutta olin tuon keskustelun jälkeen nukahtanut taas aika pian. Hurjinta siinä on se, että olin tuona aikana puoliksi unessa ja puoliksi valveilla. Ihan unessa en ole voinut olla, sillä muistan itsekin tuon keskustelun, mutta mielestäni häilyin unen ja tajunnan rajamailla.

 

Jotain "juttua" minulla nyt on meneillään, kun puhuin jo toisena yönä ääneen. Viime yönä heräsin kesken lauseen, kun sanoin miehelleni, että mun pitää sammuttaa puhelin, johon mieheni vastasi "Ai, sun?"

Harvemmin herään näihin useampana yönä peräkkäin. Joskus olen herännyt itkemiseen, joskus nauramiseen, olen myös herännyt siihen että olen puhunut unissani, mutta harvemmin olen niitä puheitani jälkeenpäin muistanut.  Jos tunnen oloni oikein väsyneeksi, saatan kuulla ennen nukahtamista olemattomia ääniä kuten puhetta, ovien ääniä, askeleita tai kolahduksia. Olen aiemmin luullut, että ne äänet tulee perheenjäsenistä, mutta olen kuullut niitä myös yksin kotona ollessani.

 

Spooky...