Kävipä kerran, että potilaan tiedot sekottuivat toisen potilaan kanssa. Näin pääsi käymään, kun asiakkaalta ei kysytty aikana sotua tai syntymäaikaa. Hälytyskellot eivät soineet ajanvaraajalla, lääkärillä, hoitajalla tai potilaalla. Oikea potilas havahtui seuraavana päivänä lääkärin esittämään omituiseen kysymykseen allergioista  ja soitti ajanvaraukseen selvittääkseen olivatko hänen tietonsa oikein.

Kävi ilmi, että lääkärillä oli ollut auki väärän potilaan tiedot, sillä ajanvaraus oli tehty nimellä ja toiselle potilaalle, jolla oli samankaltainen nimi. Oikea potilas halusi vain, että kummankin asiakkaan tiedot olisivat oikein eikä halunnut syyttää tilanteesta ketään. Kuitenkin kävi niin, että linjan toisessa päässä ollut ulkopuolinen henkilö sätti oikeaa potilasta siitä, ettei hän ollut huomannut mitään eikä ollut havahtunut tilanteeseen.

Sen sijaan, että potilas olisi saanut hyvillä mielin tuntea tehneensä oikein, hän saikin tuntea olleensa tarinan ainoa roisto.