Olen yrittänyt kuumeisesti saada neulottua itselleni neuletakin juhannukseksi. Tosin pitäisi toivoa viileää juhannusiltaa, sillä Tennesseestä neulottu neuletakki lämmittää liikaakin eikä siitä ole hyötyä käsivarrella mikäli aurinko kovin kuumasti paistelee. Tosin se voi olla liian kuuma minunlaiselleni kuumakallelle keskellä talven paukkupakkasiakin.

No, eilen kävi ilmi etten taida saada Juhannukseksi uutta neuletakkia valmiiksi. Etu-ja takakappaleet ovat valmiit ja sain toisen hihan valmiiksi. Onneksi mallasin ja mittasin valmiin hihan, sillä valmiina sen pituus oli huikeat 61 cm! Tarkistin ohjeesta ja työstä tiheyden ja ne vastasivat toisiaan. Olin tehnyt hihan aivan ohjeen mukaan ja silti siinä oli jo nyt 10 cm liikaa pituutta eikä siihen vielä edes kuulunut myöhemmin neulottava pitsireunus, joka lisää hihaan joitakin senttejä lisää.

Jotta tuo hiha olisi minulle sopiva niin minun käsien pitäisi olla niin pitkät, että voisin raapia polvitaipeitani kumartumatta. Hiha meni purkuun ja nyt vaan pitää neuloa uudelleen kymmenisen senttiä lyhyempi hiha. Ei taida ihan valmistua juhannukseksi kun puuttuu molemmat hihat, kappaleiden yhdistäminen sekä pitsireunojen neulominen.

Eikä mun vaatekaapista löydy juhannustansseihin sopivaa huiviakaan..