Emäntä perheineen oli käynyt tänään kissanäyttelyssä, mutta minä jäin talonvahdiksi. Isäntä haluaisi tulevaisuudessa päästä sisustamaan häkkiä ja esittelemään minua, sillä kasvattajan mielestä minua voisi kokeilla käyttää näyttelyissä. Minussa on lievä värivirhe tassussa, mutta se ei kuulema ole aina este.  Tuolla ei nyt kuulema ollut kuin yksi minun ikäiseni värikaimani ja hänkin vain lauantaina. Emäntä ei kuulema siihen touhuun halua. Johtuu ehkä siitä, että edellisen pesukerran aikana perheen tyttö joutui repimään minut irti emännän selästä. X)

Näyttelystä oli kuulema löytynyt minun sukulaisiani. Siellä oli mummoni sisko sekä hänen poikansa, eli äitini serkkupoika. Olisipa ollut kiva tavata heidät, mutta emäntä kertoi että he olivat vetäytyneet niin omiin oloihinsa etteivät he olleet suostuneet näyttämään kuin vähän kuononpäätään.

Ehkä minä joskus haluausin kokeilla näyttelyä ihan vaan isännän mieliksi. Sittenhän se nähdään, että tulisiko siitä meidän yhteinen harrastus.