Saimme miehen kanssa vapaan viikonlopun, sillä tyttö pääsi viikonloppumatkalle minun vanhempieni kanssa. Eilen illalla tuli maailmanmatkaaja kotiin pirteänä ja selvästi reissusta nauttineena. Kokonainen viikonloppu oli täynnä kokemuksia ja elämyksiä, sillä reissuun kuului käynti Ähtärin eläintarhassa ja Tuurissa, yöpyminen hotellissa ja syöminen hienossa ravintolassa.

Me otettiin rennosti ja tehtiin vaan sitä mitä itse haluttiin eli mies pelasi nettipeliä ja minä keskityin käsitöihin. Järjestelin kaikki printtaamani ja lehdistä kerätyt käsityöohjeet kansioihin, joita kaapista löytyy jo kahden paksun kansiollisen verran. Kolmannelle kansiolle olisi jo tarve.

Ohjeita selatessani löysin sellaisiakin ohjeita, joita minun piti kokeilla jo aiemmin, mutta syystä tai toisesta niiden tekeminen aina unohtui. Viikonloppuna sainkin aikaan tällaisia pikkutöitä:

Rinsessa -kämmekkäät: ohje Ullasta, lanka Novitan Wool n. 40 g

 

Sauna sukat: Ohje Ullasta, lanka vuosikaudet sitten ostettua siniharmaata Nalle -lankaa n. 70 g

Lisäksi puikoilla on pitsineulesukat Nalle -langasta Garnstudion  tämän sukkaohjeen mukaan.

Kaikissa näissä töissä olen käyttänyt lankavarastoni lankoja, joita on vielä useamman kilon edestä. Ensi viikollahan vasta alkaa 10% -kausi, jossa on tarkoitus vähentää 10% sekä omasta että lankavaraston painosta,  mutta minä vähän lämmittelen etukäteen.